Tijd voor een update

Zo het is weer tijd voor een update. Een tijd geleden vanwege de lange reisdagen! Maar laat ik bij de onverwachte vrije dag beginnen. De commissie bracht de ochtend in het hostel voor de laatste aanpassingen terwijl de rest er vil enthousiasme op uit trok. Mensen hebben het aquarium, Kaap de Goede Hoop, Robben eiland en het strand bij Camp’s Bay bezocht. Een groot deel heeft s avonds bij Mama Afrika gegeten voor wat typische Afrikaanse gerechten.

Een kort nachtje volgde want om half vijf moesten we al verzamelen voor de rit naar het vliegveld. Om zeven uur vertrokken we naar Joburg en om 9 uur waren we er al. Vrijdag stond ook SASOL gepland (coal to liquid plant) en daar vertrokken we dan ook direct heen. Door files en dergelijke duurde de reis naar Secunda langer dan gepland (wel 2,5 uur) maar het gaf iedereen wel de gelegenheid wat slaap in te halen. Bij SASOL kregen we de nodige veiligheidsinstructies voor we een lezing over het bedrijf en vervolgens een rondleiding over het uitgestrekte terrein kregen. Het programma liep iets uit dus besloten we te dineren in Secunda voordat we ons aan de reis naar het hostel in Pretoria waagden. Rond een uur of half elf kwamen we aan bij onze nieuwe vertrekken. Onze zorgen over hoe ze zouden bevallen waren compleet onnodig! Wauw wat een ruimte! Kamers waar max 4 mensen slapen en voor het stelletje, de dames en de staf een heel eigen huis met zwembad:D heel lang konden we er niet van genieten want vanmorgen om 7 uur moesten we al weer onderweg naar de safari. Daar zijn we ongeveer een uur geleden aangekomen en als Pretoria al fantastisch was dan is dit echt heaven! Kamers voor 2 personen, en ondergetekende heeft zelfs een eigen kamer:p. Verder een bar, zwembad en fantastisch weer. Over een klein uur vertrekken we voor onze eerste safari;D Samenvatting: fantastisch!!!